We are Mecanoo, international free spirits poised to make design statements that define and connect people.

Are you ready to join us? Check out our openings and tell us about your unique skills and expertise.

When you’re in a place that lets you prove what you’re good at, work becomes fun again. You will work alongside talented, engaged, positive people who also love what they do.

As we go and grow together, we come up with offerings to spur your development. We provide the frame to build that standout career that is worth every ounce of your time, talent and energy. We organise monthly Lunch and Learn sessions for all our employees and one long weekend each year when we explore interesting sites and buildings, bond and create unforgettable experiences.

Mecanoo is an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees. Our ongoing internship programme aims to provide designers in training with opportunities to flex their muscles on projects being designed and completed around the world.

Business Developer

Location: Delft
Employment: 32-40h
Language: Dutch and English

Description

Mecanoo is op zoek naar een Business Developer die ons Business Development team gaat versterken.

Je ziet kansen in de markt en overtuigt de directie en partners van Mecanoo om opvolging te geven aan interessante potentiële projecten. Je neemt de regie en zorgt samen met collega’s voor een succesvolle indiening. In tweede rondes weet je ideeën en schetsen van architecten te vertalen in heldere en overtuigende teksten en speel je een belangrijke rol in de projectcoördinatie met teamleden binnen en buiten Mecanoo. Binnen het Business Development team help je mee om de strategie van Mecanoo vorm te geven.
 

De ideale kandidaat:

  • heeft een afgeronde hbo- of wo-opleiding in architectuur, stedenbouw, bedrijfskunde of relevante studie;
  • beschikt over relevante werkervaring in een business development rol in de architectuur of bouwsector en heeft (bij voorkeur) aantoonbare ervaring met eerste en tweede ronde tender- en competitie-indieningen;
  • beheerst het Nederlands (bij voorkeur als moedertaal) en Engels (mondeling en schriftelijk) uitstekend;
  • heeft een goed gevoel voor taal en houdt van schrijven en doen van research;
  • is ondernemend en pro-actief;
  • heeft een goed gevoel voor grafische vormgeving en heeft basiskennis van MS-Office en het Adobe-pakket (Indesign);
  • is een teamspeler met uitstekende communicatieve vaardigheden.

Wij bieden:

  • Een prachtige werkplek;
  • Een warm werkklimaat met fijne collega’s en veel jonge en internationale medewerkers;
  • Mogelijkheden voor professionele groei en ontwikkeling;
  • Een flexibele en stabiele werkgever;
  • Passend salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Ben jij de enthousiaste Business Developer die we zoeken? Stuur ons dan jouw CV via de ‘apply’ knop. We kijken ernaar uit om van je te horen!

Let op: De sluitingsdatum voor deze vacature is 25 maart 2024.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

People & Organisation Officer

Location: Delft
Employment: 32
Language: Dutch and English

Description

In deze rol kun jij je volop verder ontplooien op het gebied van People & Organisation. Je hebt een breed takenpakket met veel ruimte voor eigen inbreng. Je bent verantwoordelijk voor het verzamelen, verwerken en bijhouden van belangrijke personeelsgegevens. Door nauwkeurigheid en oog voor detail zorg je ervoor dat onze HR-processen soepel verlopen. Verder coördineer je diverse HR-processen, zoals de instroom en uitstroom van medewerkers, de personeelsadministratie, het beoordelingsproces en de indiening van diverse formele aanvragen zoals visums, de 30% regeling en diverse UWV-uitkeringen.

Als People & Organisation Officer ben je het eerste aanspreekpunt voor uiteenlopende vragen op gebied van HR. Je bent toegankelijk en een professionele gesprekspartner voor zowel werknemers als de directie. Vragen over arbeidsvoorwaarden, beleid en opleidingsmogelijkheden zullen met regelmaat voorbij komen.

Het twee-koppige People & Organisation team bestaat verder uit de People & Organisation Manager. Na verloop van tijd, is het de bedoeling dat je- naast de administratieve werkzaamheden- ook bezig zal zijn met recruitment en (verzuim)casuïstiek. Er zijn veel interessante thema’s die we de komende tijd naar een hoger niveau kunnen tillen. Bijvoorbeeld het beoordeling- en beloningsbeleid, opleidingsmogelijkheden en efficiëntere HR-processen.

Naast de gebruikelijke P&O werkzaamheden zijn er diverse initiatieven te bedenken om onze Mecanoo’s betrokken en gemotiveerd te houden. Bijvoorbeeld door leuke activiteiten te organiseren in de vorm van een borrel, een markt of een uitje. In samenwerking met collega’s uit andere teams kun jij hier invulling aan geven als je dat leuk vindt. In een creatief bedrijf als Mecanoo, worden nieuwe initiatieven altijd gewaardeerd!

De ideale kandidaat voor deze rol:

  • Heeft een relevante HBO- of MBO-opleiding afgerond, of volgt de deeltijd HBO-opleiding Human Resources Management;
  • Affiniteit met administratieve kant van HR;
  • Is nieuwsgierig, proactief en weet van aanpakken;
  • Is professioneel en discreet;
  • Beschikt over uitstekende gespreksvaardigheden in Nederlands en Engels;
  • Is minimaal 4 dagen (32 uur) per week beschikbaar;
  • Affiniteit met architectuur of met de creatieve sector is een pré.

Ben jij de enthousiaste People & Organisation Officer die we zoeken? Stuur ons dan jouw CV via de ‘apply’ knop. We kijken ernaar uit om van je te horen!

Let op: De sluitingsdatum voor deze vacature is 29 maart 2024.
 

Office Assistant

Location: Delft
Employment: 24-32
Language: Dutch and English

Description

Mecanoo zoekt een ervaren Office Assistant ter uitbreiding van ons Support team.

Je komt te werken op ons bruisende architectenbureau in Delft, waar geen dag hetzelfde is. Het is een afwisselende functie met veel ad-hoc werkzaamheden, waarin het belangrijk is dat je initiatief neemt en zelfredzaam bent.

Je vormt een team met de Personal Assistant. Samen ondersteunen jullie de partners en vervangen jullie elkaar bij afwezigheid. Het is belangrijk dat je ervaring hebt met complex agendabeheer, aangezien het agendabeheer voor twee van onze partners een belangrijk onderdeel van je werk zal zijn.

Daarnaast zul je secretariële, organisatorische en administratieve ondersteuning bieden op uiteenlopende gebieden. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Contacten onderhouden met (internationale) opdrachtgevers en collega’s;
  • Bewaken van de planning van de partners en afspraken op het bureau;
  • Organiseren van evenementen, zakenreizen, lunches, vergaderingen en bureau-uitjes;
  • Ondersteuning bieden op PR-gebied zoals het beoordelen en afhandelen van verzoeken voor lezingen en interviews;
  • Indien nodig, treed je op als achtervang voor onze front desk.

Onze open werksfeer biedt veel mogelijkheden voor eigen inbreng. Als Office Assistant kun je hier een grote rol in spelen en je creativiteit de vrije loop laten. Misschien vind je het leuk om eens een interne kunstexpositie te organiseren? Of een yoga workshop? We zijn erg benieuwd naar jouw ideeën!

De ideale kandidaat voor deze rol:

  • Is beschikbaar voor 24-32 uur per week verdeeld over 4 dagen;
  • Is representatief, enthousiast, flexibel en zelfstandig;
  • Heeft sterke communicatieve vaardigheden in het Nederlands en Engels;
  • Beschikt over ten minste 2 jaar relevante werkervaring en ervaring met (complex) agendabeheer;
  • Kan goed overweg met het Microsoft Office pakket (Outlook, Word, Excel en Powerpoint).

Wij bieden:

  • Een warm werkklimaat met fijne collega’s en veel jonge en internationale medewerkers;
  • Mogelijkheden voor professionele groei en ontwikkeling;
  • Een flexibele en stabiele werkgever;
  • Passend salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Ben jij de enthousiaste Office Assistant die we zoeken? Stuur ons dan jouw CV via de ‘apply’ knop. We kijken ernaar uit om van je te horen!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Internship Architecture

Location: Delft
Employment: 40h
Language: English or Dutch

Description

Mecanoo is always on the lookout for talented design interns to join our team. We will keep your portfolio, cv and motivation in our database which will be cleared twice a year. If any position becomes available, we will reach out to candidates with interesting, matching profiles. 
 
Requirements: 
•    Availability for at least 6 months, 40 hours per week;
•    Experience with Revit, Photoshop, Illustrator and Rhino, 3D modelling/visualisation programs;
•    Professional proficiency in English.

Mecanoo is an international practice with a beautiful office in the centre of Delft. You will work on exceptional projects both in the Netherlands, as internationally. You will work on these projects with an international, open and diverse team, where own ideas to push Mecanoo forward, are always applauded. The team includes architects, interior designers, urban planners, landscape architects as well as architectural technicians and support staff. 

Open application

Location: Delft
Employment: 36-40h
Language: English or Dutch

Description

Are you keen to join Mecanoo but unable to find a vacancy that matches your profile and ambition? We welcome you to leave your details here. When following the ‘Apply’ button, you will be able to leave your contact details and CV/portfolio, specify your area of expertise, experience level and what you are looking for by answering 6 questions. 

When a relevant vacancy opens up, we will review your application and contact you if your profile matches the vacancy requirements. Your details will be saved in our recruitment database for six months, after which they will be cleared. If you don’t hear from us in the meantime, then we have not been able to match your profile to one of our vacancies. If you want us to delete your details sooner than 6 months, please send a message to info@mecanoo.nl

Requirements that apply to all Mecanoos vacancies are:
•    Able and willing to work in The Netherlands;
•    Professional proficiency in English.

We look forward to hearing from you!